• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Zarabianie na Blogach

Praktyczne porady i wskazówki jak zarabiać na blogach internetowych. Odkryj jak założyć bloga, zdobtć dużą popularność i zarabiać na nim prawdziwe pieniądze.

Kategorie postów

  • Efektywna praca (2)
  • Newsy (2)
  • Ogólne informacje (2)
  • Założenia i strategie (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • Partnerzy
    • Biznes Blog
    • Zarabianie na Blogu

Kategoria

Efektywna praca

Pisz, pisz i pisz...

Zanim pisał będę o sposobach zarabiania chcę wcześniej napomknąć o pierwszej zasadzie sukcesu w blogowaniu. Może nie będę odkrywczy, ale jest nią... systematyczne pisanie nowych artykułów na blogu. Blogi, zwłaszcza oparte na skrypcie Wordpress, są dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarki. Czym większa ilość wpisów, tym więcej osób odwiedzi Twój internetowy pamiętnik.

Jeśli umieszczasz na blogu reklamy (wiem, że niektórym się to nie podoba) to Twoje zarobki będą rosły wprost proporcjonalnie do liczby odwiedzin na naim. Oczywiście nie można zapomnieć o jego promocji czy pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, ale publikując wiele wartościowej treści zwiekszysz liczbę wejść, choćby poprzez promocję niszowych fraz kluczowych.

Prosta rada brzmi: pisz, pisz i pisz - można to ująć jako zarabianie na pisaniu.

10 grudnia 2008   Komentarze (2)
Efektywna praca   blogowanie   pisanie artykułów na bloga  

Zasada Pareto (Zasada 80/20)

W poprzednim wpisie o strategii blogowania obiecywałem, że kolejny artykuł dotyczył będzie sposobów zarabiania na blogu. Uważam jednak za konieczne wspomnienie wcześniej o kilku ważnych zasadach dotyczących zarządzania czasem i efektywności pracy. Dzisiejsza Zasada Pareto pozwala zrozumieć dlaczego warto nie robić wszystkiego do końca. Od siebie zaś dodam kiedy zasady tej stosować nie warto.

Zasada Pareto, inaczej nazywana jako Zasada 80/20 to w zasadzie spostrzeżenie jakie zaobserwował włoski socjolog i ekonomista Vilfredo Pareto. Zauważył on, że 20% obywateli każdego kraju jest w posiadaniu 80% całego majątku tego kraju. Pierwszy raz spostrzeżenie to nazwał Zasadą Pareto i rozszerzył na inne zjawiska specjalista ds. zarządzania - Joseph Juran. Sformułował on ogólniejszą tezę, głoszącą że 80% problemów powodowanych jest przez 20% przyczyn.

Podobnie jest z efektami pracy. Zaledwie 20% nakładów generuje 80% rezultatów. Oznacza to, że 1/5 całego czasu jaki przeznaczony został na projekt umożliwia osiągnięcie osiągnięcie efektów w 80%. Przyjmując tę zasadę i trzymając się jej można zminimalizować czas pracy i nakłady finansowe. Zasada ta doskonale sprawdza się przy organizacji pracy, rozkładając czynności na jej członków w zależności od umiejętności czy predyspozycji.

W przypadku blogowania zasada ta dotyczy przede wszystkim czasu na zebranie materiałów, ale i samo przygotowanie (napisanie) artykułu na bloga. W praktyce oznacza to, że poświęcając na blogowanie 5 razy czasu mniej niż dotychczas zarobić można 80% tego, co zarabia się dotychczas.

Oczywiście to duże uproszczenie. Rozkład 80-20 jest pewną średnią i nie zawsze będzie on taki. Czasami może to być 85/15 innym razem 70/30. Niemniej jednak warto wiedzieć o istnieniu tej zasady aby maksymalizować zarobki, np. wykorzystując zaoszczędzony czas na prowadzenie drugiego bloga.

Zasada Pareto w praktyce

Wyżej wspomniałem, że rozkład może być różny. W rzeczywistości chodzi o to, aby rozpoznać te rzeczy, które przyczyniają się w największym stopniu do ostatecznego efektu. Bywa bowiem, że podejmować się można rzeczy, które w rzeczywistości w nikłym stopniu przyczyniają się do sukcesu, czasem nawet żadne. W odniesieniu do bloga, często mało efektywna jest praca poświęcana na wyszukiwaniu rozmaitych gadżetów na bloga, czas poświęcany na jego wygląd, zwłaszcza w przypadku blogów gdzie najistotniejsza jest treść. Dotyczy to także "dopieszczania" treści samych artykułów. Często poświęca się temu wiele czasu uzyskując w zamian niewiele.

Zasada Pareto a blogi eksperckie. Niestety, w przypadku prowadzenia bloga eksperckiego zasada ta nie sprawdza się. Chcąc być ekspertem w swojej dziedzinie musisz dopieścić wszystko i zapiąć na ostatni guzik. Od eksperta oczekuje się 100%, nie tylko 80%. Dając 80% nie zostaniesz ekspertem, wyprzedzą Ciebie inni i przegrasz w tej rywalizacji.  Mowa oczywiście wyłącznie o dostarczanej treści i materiałach, na te czasu nie warto oszczędzać. Na eksperckim blogu czytelnik musi znaleźć więcej niż gdziekolwiek indziej. Wtedy strategia ta sprawdza się i jest skuteczna.


Dla zainteresowanych:
Richard Koch, Zasada 80/20 - Książka, praktyczny poradnik, który pokazuje, w jaki sposób można osiągnąć znacznie więcej, znacznie mniejszym wysiłkiem, nakładem czasu i zasobów, koncentrując się po prostu na najważniejszych 20 procentach.

19 października 2008   Dodaj komentarz
Efektywna praca   gospodarowanie czasem   efektywny czas pracy  
Edgarek | Blogi